čtvrtek 1. září 2016

Tak jo

Po delším zvažování musím přistoupit k radikální změně stylu své práce, neb ten dosavadní vedl do záhuby. Mé zdraví dostává poslední 3 roky tvrdě na frak, moc to nezveřejňuji a snažím se s tím poprat. Jen ty úlevy přicházejí v kratších a kratších intervalech nebo dlouhodobě nepřicházejí vůbec.  Po zveřejnění kampaně na Hithitu se prudce zvedl zájem o mé hračky. Což je super, vidím, že je Břichopas do budoucna životaschopný. Mám mnoho nových nápadů, jeden lepší než druhý :)

ALE. Jsem na vše sama. Samotná výroba, expedice, péče o eshop a o zákazníky obnáší tolik úkonů, že by unesla víc lidí. Zkušený markeťák potvrdí, že naopak tyhle skryté procesy, týkající se prezentace a prodeje, spolknou větší část vyhrazeného času než samotná výroba.
Mohla bych to zvládnout.
ALE. Mám malé děti. Znamenalo by to ošidit jim dětství a to nechci. Za ně nesu největší zodpovědnost.


Takže: brzdím a (minimálně) do konce tohoto roku ruším všechny plánované prodejní akce. Těšila jsem se na ně, ale není v mých fyzických silách zajistit výrobu tolika množství hraček. Zrušila jsem spolupráci se zájemci o distibuci Břichopasích hraček do zahraničí. Znělo to úchvatně, ale zabilo by mě to.

Je jednoduché říci: přiber švadlenu, deleguj práci, najdi si šicí dílnu. Ale i té švadleně musím věnovat mnoho času, aby byl výsledek perfektní a nad delegovanou prací musím mít aspoň částečnou kontrolu. A ten čas zkrátka nemám. Za těch 13 let v oboru vím moc dobře, co to stojí času a práce najít šikovnou švadlenu a zaučit ji tak, abych jejímu výsledku důvěřovala. Věřím, že za rok, za dva se budu moci práci věnovat s větším nasazením. Rozjet výrobu ve větších sériích pro mne znamená zastavit vývoj hraček. A to zatím nechci. Teď se uskromním a ponechám si ruce volné pro mé zákazníky. Chcete-li tedy hračku pod stromeček od Břichopase, ráda vám vyhovím.  

Šít na přání zákazníka je pro mne skutečně velkým potěšením.

***

Takhle nyní vypadá balení Břichopasích hraček. Vlevo klasický pytlík s tištěným blistrem, vpravo dárková krabice. Náklady na pořízení blistru jsou nízké, proto je nezapočítávám do ceny hraček. Krabičky však byly dražší, vyrobené na míru, tak je nabízím za příplatek. Za cenu nejnižší a to pořizovací.




Děkuji všem, kteří projevujete účast :) (to zní tak pateticky), ale pomáhá mi to ujasnit si své hranice. Děkuji hlavně za trpělivost při vyřizování objednávek.

12 komentářů:

  1. Marie, "konečně" rozumná slova.
    Já zažila na vlastní kůži stav vyhoření, a opravdu není o co stát.
    Tudíž, jak píšete...šít na přání zákazníka je pro Vás skutečně velkým potěšením, tak proč dělat něco jiného.
    El.




    OdpovědětVymazat
  2. Maruško,
    přesně vím o čem píšete!
    Ono jen stačí si projít rozvodem,...a všechny tyhle negativní celoživotní zkušenosti se nám nashromáždí a pak najednou tělo už nemůže dál !
    Sama to teď zažívám na vlastní kůži:-(
    Vaše hračky obdivuji na blogu už několik let.
    Jsou jedinečné, vyjímečné,originální,... prostě jsou Nej!
    I já jsem se proto zapojila do akce na Hithit a už jsme i obdržela vystřihovánku :-)
    Proto dělejte vše jen tak jak to cítíte, protože tohle právě je ten Váš smysl života!

    OdpovědětVymazat
  3. Marie, ja som len dúfala, že Vám viac ľudí odpustí odmeny a peniaze darujú.
    Myslím, modlím, drukujem, obdivujem, nabijem sa vždy energiu u Vás! (ale srdce mi drása....)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásní Břichopasáčci!
    Obdivuji. Vše! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobre delate, s rozvahou. Pokud lidi maji opravdu zajem, pockaji si. A deti jsou urcite uzasni pomocnici;) minimalne pri baleni a rozveseleni. Drzim palce:) hezky vikend.

    OdpovědětVymazat
  6. Rozum v hrsti:) - gratuluju k rozhodnutí!
    PS: To balení je dokonalé.

    OdpovědětVymazat
  7. Chodí mi jedna krásná nabídka za druhou a je teda těžké odolávat :-) Věřím, že napřesrok bude moje situace příhodnější.

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško, to je moc dobré rozhodnutí. Zhroucená bys nebyla dcerám nic platná. Modlím se za tebe.

    OdpovědětVymazat
  9. Držím palce a děkuji za hithití vystřihovánku ♥, Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Maruško, Vaše hračky jsou nádherné a originální. A to, že jich nejsou záplavy je jen dobře. Dělejte to, co Vám dělá radost a pokud nemáte dost času ani sil, nenuťte se do hrdinských výkonů, ničemu by to neprospělo. Kdo hračku chce proto, že je od Vás, počká. Kdo ne, jeho škoda. Nebojím se, že by Vám zákazníci utekli! Hodně sil.

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško, zdraví je nejdůležitější. Přispěvatelé z Hithitu Váš blog jistě sledují a pochopí současnou situaci. Já si na svůj dárek ráda počkám, klidně budu ta poslední obeslaná. A jestli to bude až během příštího roku mi vůbec nevadí. Udělejte si u mého jména poznámku "nespěchá". Zdravím a držím palce.
    Alena K.(příspěvek z 6.7.)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc děkuji, průběžně se snažím na vyřízení pohledávek z hithitu pracovat, ale je toho hodně. Skrytě doufám, že se štědří dárci obrní trpělivostí a shovívavostí. Ale myslím na všechny a žádného nevynechám!

    OdpovědětVymazat