sobota 24. prosince 2016

Nedoutnám, hořím!

Nadšením i nadějí z příští dnů. A nejsem v tom sama :)
Štědrý den. Poprvé jsem si na něj udělala dostatek času. Dopoledne na hodinu vypadl el.proud, nešlo vařit, tak jsem se pustila do úklidu. Jen co jsem spláchla poslední schod, pochválila jsem se za nově pověšenou polici a věšák na kabáty... proud se spustil a já mohla začít péct. Šlo to jako na drátku. Našla jsem si nový recept na pečené klobásy, byly výtečné. Respektive: bývaly by byly výtečné. Takhle to vypadalo krátce před polednem...



A takhle hodinu po poledni. Už chápu, proč nosí hasičí do požáru dýchací masku. První nával dýmu hustého tak, že by se dal krájet, mne srazil na zem.





Pokojík nejstarší blechy je totálně zničený, ale nikomu se naštěstí nic nestalo. Jedna zapomenutá hořící svíčka, ach jo... Byl to pro všechny takový šok, že štědrovečerní večeře se nekonala, neb na ní neměl nikdo chuť. Ale vánoční pátračka se odehrála a to blechy pořádně povzbudilo. I Ježíšek přišel a nadělil spoustu radosti. A já jsem kupodivu klidná, protože mi ještě nedochází, kam všude ten zatracený popílek vlezl. Je mi ale jasné, že VŠUDE (v baráku). Čeká mě spousta práce, seškrábat ty předražený omítky, něco vyhodit, zbytek vydrhnout, všechno přeprat, vymalovat, strhat tapety, vytapetovat... Dnes na noc pouštím už třetí pračku.

Šťastné a veselé! :)





Jo...a kabelky od maminky byly přijaté s nadšením.

13 komentářů:

  1. Zaplaťpánbů ... že jen tak ... i když i toto je mazec ... přeji vám, ať to uklízíte naposledy !!! A šťastný a veselý !!! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobře to dopadlo. Sláva! My jednou chytli od adventního věnce, který babička začala hasit utěrkou a ještě víc rozdmýchala oheň. Hodně štěstí do nového roku!

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, dobře to dopadlo. Pokoj je maličký, takže se oheň a dým dost rychle rozšířil a pokoj je zničený, ale nikomu se nic nestalo. Teda kromě stařičkého křečka Vanilky, chuděrku ráno zakopeme :/

    OdpovědětVymazat
  4. To je strašný, Maruško. Proč jen máš tolik naloženo? Jakou potřebuješ pomoc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, já to zvládnu, jen mě to strašně zdrží od práce. Leden jsem si vyhradila na dokončení hithitích dárků a vzorování, tak to zase bude o něco dýl všechno, ach jo. Na vymalování mám přislíbenou pomoc přátel ze sboru, ale ten nekonečný úklid bude asi nejnáročnější. Strašně se to maže, nevím, jak tu černou špínu dostat z knih :( Nábytek vydrbu, textilie vyperu, ale knihy? No, nějak se s tím poperu. Naštěstí můžu zavřít dveře pokoje a nekoukat na to.

      Vymazat
  5. Milá Marie, obdivuji Vás! Hlavní je, že jste všechny v pořádku! Z.

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, držte se. Vy i blechy... hlavně že všechno dobře dopadlo a nikomu se nic nestalo. Snad to bylo zakončení všech těch problémů a katastrof a ted už bude jen lépe.... Dana

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, kdyby bylo něco, s čím bych mohla pomoct, neváhej se ozvat! Opravdu...

    OdpovědětVymazat
  8. Ach nie, nie, nie...
    Milá, milá, milá Mária, držte sa, múdro glosujte tento prekvapivý život...industriálnejší look sa vám už asi nevyhne...veľa síl, radosti zo života, krásny Nový rok, nedajte sa!
    Alena Vyskočilová

    OdpovědětVymazat
  9. Marie, vy máte teda smůlu :-(
    Držím palce, ať už je doprčic jen dobře!

    OdpovědětVymazat
  10. Držím palce a přesně vím, jak na tom jste .-( Před 5 roky mi chytl byt...

    OdpovědětVymazat
  11. Moc mě to mrzí a mám jednu radu: Hlavně si vůbec nic nevyčítejte! Hodně sil...

    OdpovědětVymazat
  12. Páni, Maruško, tak to mě moc mrzí, hlavní je, že se "nestalo nic nikomu z vás" .... byt se uklidí, vymaluje, vybaví ... a za pár let se tomu člověk i zasměje. Držím palečky, ať je to ta poslední pohroma, co Baťovo postihla .... Marki

    OdpovědětVymazat