pátek 7. dubna 2017

Kořeny



Tyhle pařezy mě bolí. Smiřuji se s tím, že je možná ani nestihnu včas vykopat a zasadit nové stromky. Je to na mě trochu velké sousto, samé šutráky a kořeny. Ulevuju si, jak to je možné, ale stejně mě bolí celé tělo.




Včera jsem šila panenku Fridu a při práci skoukla film o dvou sestrách hudebnicích Hilary a Jackie.





Film je emotivní, trochu vykalkulovaně, ale herecky obdivuhodný. Hledala jsem si informace o geniální Jackie du Pré a neměla to v životě lehké, o to těžší to ale měli její nejbližší (sourozenci a jejich rodiny). Kombinace obrovského talentu a ctižádostivé matky poznamenala všechny kolem Jackie, ze které vyrostla manipulativní žena. Jen jsem si smutně povzdechla, kolik lidí neprožije život svůj, ale rodičův. Ty vydřené nekonečné hodiny u not, nad lékařskými skripty nebo na ledě, prostě kdekoliv, kde mě vlastní rodič je schopný vidět a milovat. A nikde jinde ne. To se pak pro lásku použijí jakékoliv prostředky.

5 komentářů:

  1. Maruško, to je moc krásná Frida. Mně se film hodně líbil, protože Jacquelin du Pré mám jako hudebnici moc ráda. Člověk to byl dost problematický, ale její interpretace skladeb pro cello je od Boha. Často si její nahrávky pouštím.
    Pařezy raděj nekomentuju, na mé zahradě je dobývali dělníci a měli toho dost.

    OdpovědětVymazat
  2. Paní Maruško, od šicího stroje k pařezům a zpět...to je opravdu obdivuhodné. Jen si říkám, že se v okolí nesesbírá pár borců a nenabídnou chlapáckou výpomoc. Já Vás tak vidět samotinkou zápolit, pustím nákupní tašky, vejce nevejce a jdu do toho. Přeji hodně sil, energie a spoustu pozitivní nálady. Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že se tu místní muži spíš baví, jak tu zápasím s tím těžkým krumpáčem a čekají, jestli jako jo nebo ne, jestli to zvládnu... ale spíš je to všem úplná putna :D Když jsem loni mluvila s bagristou, co měl dělat výkopy na kanalizaci (nakonec jsem si našla levnějšího), tak ten jen s pobavením podotknul, jak mi ty pařezy (smrky vepředu, co jsem kopala) daly zabrat, co? ...tak asi tak to u nás na dědině chodí.

      Vymazat
  3. Jéé, kde byla Frida, když jsem si panenky ještě mohla obhájit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Frida je ušitá speciálně pro festival MINI (14.května v Praze).

      Vymazat